Wednesday, May 15, 2013

ABC's Jonathan Karl Gets Juiced by Fake Benghazi Leak

 photo DanAykroyd-BassOMatic.jpg

Previous Posts:
Issa Wrong-Splains the Difference Between "Act of Terror" and "Terrorist Attack"
The Benghazi Political Circus
Benghazi Been-There-Done-That


From Obama Press Conference, April 30, 2013
Jonathan Karl of ABC: Mr. President, you are a hundred days into your second time. On the gun bill, it seems you put everything into it to try to get it passed. Obviously you didn’t. Congress has ignored your efforts to try to get them to undo these sequester cuts. There was even a bill that you threatened to veto that got 92 Democrats in the house voting yes. So my question to you is do you still have the juice to get the rest of your agenda through this Congress?

President Barack Obama: My, if you put it that way, Jon, maybe I should just pack up and go home. Golly.


From Media Matters for America ~ May 14, 2013
. . . CNN is challenging the accuracy of reporting on a supposed email from a White House aide that seemed to suggest an effort to provide political cover for the administration following the September attacks in Benghazi, Libya. The new revelations regarding the email comes after the allegedly flawed reporting has spread through the media.

The allegedly inaccurate characterizations of the Rhodes email by ABC News and The Weekly Standard were repeated in numerous media outlets, and a Republican research document.

. . . ABC News' alleged misquote of the Rhodes email -- filed by Jonathan Karl -- was cited and repeated in numerous outlets, including USA Today, Politico, The Daily Mail, National Review Online, and Fox News. During Special Report's panel discussion on May 10, contributor Charles Krauthammer cited the email to claim the White House was more interested in "political cover for all the agencies and not about the truth."

CNN host Jake Tapper reported today that a newly obtained email from White House aide Ben Rhodes about Benghazi "differs from how sources inaccurately quoted and paraphrased it in previous accounts to different media organizations." Tapper writes that the email shows that someone provided outlets like ABC News and The Weekly Standard with "inaccurate information" . . .

No comments:

Post a Comment